PC Engine – Konsola z roku 1987, która odniosła całkiem spory sukces w Japonii i już trochę mniejszy w USA i na świecie, gdzie została wydana jako TurboGrafx-16 w roku 1989, reklamowana jako nie 8-bitowa – a 16-bitowa maszyna i konkurent Sega Genesis.

💰 WSPARCIE:
https://patronite.pl/RetroGralnia
https://www.youtube.com/retrogralniapl/join

🔴 ZASUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ!
https://www.youtube.com/retrogralniapl?sub_confirmation=1

🔴SERWER DISCORD RG
https://retrogralnia.pl/discord

Konsole napędza rozwojowa wersja znanego z C64 MOSa 6502, a dokładnie zmodyfikowana wersja już rozbudowanego wcześniej procesora WDC 65C02 – to jest HuC6280A. Jest to jednak nadal CPU 8-bitowe, choć mogące pracować nawet z prędkością ponad 7MHz.

16-bitowe natomiast są tu procesory graficzne – układ HuC6260 Video Color Encoder (VCE), zajmujący się kolorami i generowaniem sygnałów video oraz układ HuC6270A Video Display Controller (VDC) zajmujący się samą grafiką – tłami, duszkami, itp.

Czy jest to system 16-bitowy? No w takim samym stopniu, jak np. Atari Jaguar było reklamowane jako system 64-bitowy, choć tyle bitów posiadały tylko koprocesory graficzne, a sam CPU był 16-bitowy.

✅ FACEBOOK:
http://www.FB.com/RetroGralnia

✅ STRONA:
https://retrogralnia.pl

✅ MUZEUM GRY I KOMPUTERY MINIONEJ ERY:

Muzeum Gry i Komputery

🎵 Muzyka w tle:
https://youtube.com/c/momentvm

#RetroSprzęt #RetroGaming #TheGameIsNotOver