Mastodon

Unboxing i testy jednego z najpopularniejszych w Europie komputerów standardu MSX – Toshiba HX-10. Sprawdzimy jak realnie używa się i gra na tej raczej egzotycznej w Polsce maszynie.

❤️❤️ Wesprzyj Muzeum w trudnej sytuacji: ❤️❤️
http://zrzutka.pl/z/gikme

💰 WSPARCIE KANAŁU:
https://patronite.pl/RetroGralnia
https://www.youtube.com/retrogralniapl/join

MSX HX-10:

HX-10 to najbardziej znany komputer zgodny z MSX wydany przez firmę Toshiba. Standard MSX występuje w różnych wersjach, niektóre maszyny mają tylko 16kB RAM, ale Toshiba jako pierwsza zaoferowała komputer z 64kB RAM.

Wszystkie modele MSX mają tylko jedno gniazdo kasety. Jednak z tyłu komputera HX-10 znajduje się magistrala rozszerzeń do podłączenia ekspandera gniazd Toshiba HX-E600, która umożliwia np. podłączenie dodatkowych gniazd magnetofonu i we/wy.

Początkowo skierowany na rynek japoński pod nazwą „Pasopia IQ”, został zlokalizowany w kilku krajach europejskich. Wszystkie wersje międzynarodowe mają 64kB RAM.

🔴 ZASUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ!
https://www.youtube.com/retrogralniapl?sub_confirmation=1

🔴SERWER DISCORD RG
https://retrogralnia.pl/discord

Standard MSX:

Na początku lat ‘80 rynek komputerów osobistych był bardzo rozdrobniony. Każda firma chcąca wyprodukować swoja maszynę robiła to na swoja modłę. Komputery różnych firm, jak Atari, Commodore, Apple, czy Sinclair nie były z sobą kompatybilne, zresztą jak i większość modeli komputerów tego samego producenta, jak np. Commodore.

16 czerwca 1983 roku – w momencie gdy o standaryzacji nikt jeszcze praktycznie nie myślał, a klony komputerów IBM PC praktycznie jeszcze nie istniały – firma Microsoft ogłosiła wraz z 14-stoma firmami – wielkimi producentami elektroniki: Canon, Fujitsu, General, Hitachi, JVC, Kyocera, Matsushta (Panasonic), Mitsubishi, NEC, Pioneer, Sanyo, Sony, Toshiba i Yamaha powstanie standardu komputerów MSX.

✅ FACEBOOK:
http://www.FB.com/RetroGralnia

✅ STRONA:

Strona Główna

✅ MUZEUM GRY I KOMPUTERY MINIONEJ ERY:

Muzeum Gry i Komputery

#RetroSprzęt #RetroGaming #TheGameIsNotOver