Czym są duszki (ang. sprites) – elementy grafiki, na których brak obsługi cierpiał Spectrum, a których moc wspierała Commodore 64? Technologia z przełomu lat ’70 ’ ’80, która zmieniła oblicze gier video.
💰 WSPARCIE:
https://www.youtube.com/channel/UCA7G7bFVZxB5D9DrHKld2Ow/join
🔴 ZASUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ!
https://www.youtube.com/retrogralniapl?sub_confirmation=1
🔴SERWER DISCORD RG
https://retrogralnia.pl/discord
Płynna definicja mówi, że to dwuwymiarowe obiekty bitmapowe (czyli złożone z pixelów), które można dodać do reszty grafiki na ekranie wyświetlacza, np. do tła gry,
ale nadal można je kontrolować od niego w sposób niezależny.
Duszki stosowane są wiec zazwyczaj do prezentowania wszelkich ruchomych części gry, jak postacie graczy, pociski, przeciwnicy, czy wybuchy.
Kontrolą duszków i ich łączeniem z resztą grafiki zajmują się wyspecjalizowane układy danego komputera, czy konsoli będące często elementami większego układu graficznego.
Mówiąc po ludzku, jeśli wyobrazimy sobie grafikę gry, jako scenę przedstawienia z kukiełkami, to ło grafiki możemy wyobrazić sobie właśnie jako tło sceny.
Duszki są natomiast wyciętymi z papieru pacynkami, które się mogą niezależnie poruszać przed nią.
✅ FACEBOOK:
http://www.FB.com/RetroGralnia
✅ STRONA:
https://retrogralnia.pl
✅ MUZEUM GRY I KOMPUTERY MINIONEJ ERY:
Overlaye:
https://github.com/TreyM/classic-crt-collection
#RetroSprzęt #RetroGaming #TheGameIsNotOver