Wiecie, że każdy z Was, kto za młodu posiadał Pegasusa grał w gry 20% wolniej niż powinien? Czy jest to wina samej konsoli, czy oprogramowania? I co ma z tym wspólnego system PAL i NTSC?
💰 WSPARCIE:
https://www.youtube.com/channel/UCA7G7bFVZxB5D9DrHKld2Ow/join
🔴 ZASUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ!
https://www.youtube.com/retrogralniapl?sub_confirmation=1
🔴SERWER DISCORD RG
https://retrogralnia.pl/discord
Wszystkiemu winny jest podział konsol na te działające w systemie PAL i te działające w systemie NTSC. Do tych pierwszych możemy zaliczyć naszego Pegasusa i europejskiego NESa, do drugich amerykańskiego NESa i japońskiego Famicoma.
Na potrzeby tego filmu i oszukiwania nas przez Pegasusa starczy nam główna informacja, że konsole działające z odbiornikami NTSC musiały generować obraz z częstotliwością około 60Hz i 30 klatek na sekundę, a PALowskie z częstotliwością 50Hz i 25 klatek na sekundę.
Najprostszym rozwiązaniem tego programu, stosowanym przez wiele lat w większości komputerów i konsol, było tworzenie sprzętów, w którym różniła się głównie prędkość działania zegara procesora, a co za tym idzie całego urządzenia.
Jeśli więc napiszemy sobie grę w Japonii, dajmy na przykład tego Super Mario a następnie uruchomimy ją bez zmian na konsoli europejskiej to okaże się, że nasze 30 klatek, których wyświetlenie miało zająć 1 sekundę, wyświetlać będzie się w czasie 1,16 sekundy.
Ruchy wszystkich postaci na ekranie będą spowolnione, również muzyka będzie grać wolniej, a gracz będzie mieć więcej czasu na reakcję, gra będzie więc łatwiejsza.
✅ FACEBOOK:
http://www.FB.com/RetroGralnia
✅ STRONA:
https://retrogralnia.pl
✅ MUZEUM GRY I KOMPUTERY MINIONEJ ERY:
Bibliografia:
http://wiki.nesdev.com/w/index.php/Nesdev_Wiki
http://martin.hinner.info/vga/pal.html
http://www.pegasus-gry.com/
#Pegasu #RetroGaming #TheGameIsNotOver